demizson (bor&Élet)

Bor mellett jobban csúszik az Élet. Csak, hogy értsük: A demizson gyékényfonattal burkolt öblös, (fogantyús) borosüveg. Sok nyelvbe elszármazott szó a francia dame Jeanne (‘Johanna asszony’) nyomán, ez a régi francia tengerésznyelvben keletkezett.

Friss topikok

  • pomme-pomme: Csak azt nem írtad, hogy nem akármilyen oklevelet kaptál, hanem már a doktorit sikerült megszerezn... (2013.02.25. 07:58) Borbíróság, ahová érdemes elmenni
  • Étteremkritikus: A Borkonyha tényleg nagyon jó hely és igaz, hogy a pincérek kicsit bizonytalankodnak. Ekkora borvá... (2012.11.07. 17:48) Vacsora a Borkonyhában

Linkblog

közéleti blog

2013.02.10. 16:18 demi_zson

Aktivitás konyhafronton...

Most, hogy a feleségem (Pomme Pomme) szülési szabadságra ment, kicsit visszavonult a főzési feladatokból. Ezt tehetjük azért is, mivel anyukám, anyósom nagyszerű koszttal lát el minket. Viszont azt gondoltam, hogy nekem is ki kell vennem a részem a főzésből, és legalább a saját önérzetem érdekében felmutatnék valamit a konyhában is. Így legalább a kedves szomszédunkkal ide-odajáró tányérokra én is rátudnék tenni valamit, viszonzandó a jó kis sütőtököket.

A munka eredménnyel járt, kettő dologban is sikerült kibontakoznom:

1. Csokis-gesztenyés rétes:  A Vízkeresztre készített, gesztenyével töltött Háromkirályok süteménytől kapva az ihletet csokis gesztenyés rétes készítettem. A hivatkozott alapsütemény tölteléket készítettem el (étcsokit tejszínbe feloldva, majd belekeverve narancshéjat, a gesztenyét). De a saját innováció érdekében tettem bele 15 dekányi fagyasztott, magozott meggyet is. Aztán a jó kis krémet betettem réteslapba (4 lapot használva, csigaszerűen feltekerve). Íme a végeredmény (az íze is legalább olyan jó lett, mint ahogy kinéz):

DSCF9731.JPG

Mivel blogom alapvetően borról szól, ezért arról is beszámolnék, hogy ittunk egy jó kis Heimann Merlot 2011-et hozzá, kítűnő párítás. A meggy, étkocsi és a merlot nagyon jól megy együtt.

2. Tejszínes ragus tészta: A mostani és egykori kollégisták nagy részének főzőtudományában szinte kizárólagos szerepet töltenek be a tészták. Ezzel én is így vagyok. Ha tehettem azért igyekeztem saját ragut készíteni a tésztához, túllépve az egyébként ízletes Maggi/Knorr stb. Bolognai, Milánói és Carbonara (Carbonárának nevezett tejszínes) szószokon. A nagy elhatározás közepette tegnap felelevenítettem a tudományt.

Először is 1 fej hagymát felkockázva olívaolajon megpároltam (minden rendes étel ezzel a mozzanattal kezdődik). Erre rátettem egy kb. 15-20 dekányi füstölt húst felkockázva (származási hely: miskolci piac, ózdi őstermelőtől, kiváló termék, kellően sózva, így külön nem kellett sózni már az ételt). Majd amikor eléggé párolt/ átsült volt a ragualap rátettem egy doboz kukoricakonzervet és egy doboz gombakonzervet (persze a fémdobozok nélkül). Fedőalap párolódott ez a kis egyveleg, kakukkfű és bazsalikom társaságában. Negyedórás rotyogtatás után kb. 3 deci tejszínnel, amibe belekevertem a rétes megkenésére szolgáló tojás maradékát felengedtem a ragut. Ismét adtam hozzá az előbb említett fűszereket: bazsalikom és kakukkfű.

Vasárnapi ebédhez méltó kis ragu keveredett belőle. Pommepomme-nak is ízlett:

DSCF9727.JPG

 Ehhez az ételhez is dukált egy kis bor. Az egyszerűbb kategóriából választottam, mégpedig Varga Pincészet Balaton Juhfark 2010-et. Asztali bor, ár-érték arányban helyén van. Könnyed bor. Több helyen láttam eléggé negatív véleményt erről a borról utólag (lsd. pl. Borozunk, vagy Élet & Bor). De szerintem egy 500 forint körüli árú bortól nem érdemes burgundiai grand cru minőséget várni.

A nagy sikerre tekintettel lehet, hogy még folytatás következik, főzés fronton is....

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://demizson.blog.hu/api/trackback/id/tr345072730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása